ANA SAYFAAna Sayfa   BİZE ULAŞINİletişim Bilgileri   BAĞLANTILARBağlantılar   SİTE HARİTASISite Haritası   SİTE İÇİ ARAMASite İçi Arama          ENGLISHEnglish        Üye Girişi

     16 OCAK 2021 , CUMARTESİ

 

Çalışma Raporu

Gazete Pedi

Yayınlar

Gazete ÇMO

Gazete ÇMO
SAYI: 2018/Ocak

Tüm Sayılar »

 
 

Çevre Bilim ve Teknoloji

Çevre Bilim ve Teknoloji
SAYI: 2019/MAYIS 16

Tüm Sayılar »

 
 

Öğrenci Bülteni

Öğrenci Bülteni
SAYI: Ocak-Şubat 2012 2

Tüm Sayılar »

 
 

 
 » KİTAPLAR

 
KURAKLIK VE SU KANUNU ÇALIŞTAYI

Tüm Kitaplar »

 
 

DOĞA KATİLİ YÖNETMELİK (BİRGÜN)

    Yayına Giriş Tarihi: 07.04.2014  Güncellenme Zamanı: 07.04.2014 09:55:06  Yayınlayan Birim: GENEL MERKEZ  
 

Güncellenme Zamanı: 07.04.2014 09:54:49

Üçüncü Havalimanı`nın önünü tıkayan en önemli etkenlerden olan `Sulak Alanların Korunması Yönetmeliği` değiştirilerek yürürlüğe girdi

Sulak alan sorunu kağıt üzerinde çözüldü. Terkos Gölü çevresinde inşa edilecek olan üçüncü havalimanı bölgedeki emlak piyasasını hareketlendirdi. Arnavutköy bölgesinde konut metrekare fiyatı yüzde 21.2‘lik artışla 1015 liraya çıktı. Bölgede yer alan köy evlerinin dahi değeri arttı. 
Üçüncü Havalimanı‘nın önünü tıkayan en önemli etkenlerden olan ‘Sulak Alanların Korunması Yönetmeliği‘ değiştirilerek yürürlüğe girdi. 
Sulak alanların ‘koruma bölgesi‘ statüsünü yitirmesinin önü açıldı Yerel seçim zaferinin ardından çekildiği istirahati, İstanbul‘a yapılması planlanan Üçüncü Köprü ve Üçüncü Havalimanı inşaat alanlarını helikopterle teftiş ederek sonlandıran Başbakan Erdoğan, Orman ve Su işleri Bakanlığı ve Bakanlar Kurulu‘na ilham verdi. Üçüncü Havalimanı projesinin önünü tıkayan en önemli etkenlerden biri olarak görülen proje bölgesindeki sulak alanları da ilgilendiren "Sulak Alanların Korunması Yönetmeliği" Resmi Gazete‘de yayınlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmelikle getirilen "mahalli sulak alan" tanımının projenin Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) sürecini çıkmaza sokan ve uluslararası sözleşmelerle korunan sulak alanları devre dışı bırakacağı ve bu bölgelerde yapılaşmaya vize vereceği değerlendirmesi yapılırken, Çevre Mühendisleri Odası Genel Başkanı Baran Bozoğlu yönetmelikle meydana gelecek yıkımı BirGün‘e anlattı. 
70 SULAK ALAN VARDI Sulak Alanların Korunması Yönetmeliği‘nde Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından üçüncü defa yapılan değişiklikle metne giren sulak alanların niteliksel olarak ayrılması yöntemi, şimdiye dek hukuksuz biçimde yürütülen İstanbul Üçüncü Havalimanı projesinde idarenin karşılaştığı sulak alan sorununu çözecek. 
İstanbul‘un ve bölgenin içme ve sulama suyunun sağlandığı 70 sulak alanı barındıran Üçüncü Havalimanı projesi, yönetmelik değişikliğiyle "mahalli sulak alan" olarak tanımlanıp imara açılabilecek. Yönetmeliğe göre, ulusal öneme sahip sulak alanlar merkezi idare tarafından, mahalli sulak alanlar ise bölgesel birimlerce belirlenecek ve Doğa Koruma Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından tescillenecek. 
Üçüncü Havalimanı proje sahasındaki sulak alanların mahalli özellikte olduğunun tespit edilmesi halinde, bu sulak alanların etrafında yapılaşma mümkün olacak. 

TÜRKİYE SU FAKİRİ OLACAK

Yönetmelik değişikliğiyle Üçüncü Havalimanı projesine iktidarın bir kez daha müdahalede bulunmasına ilk tepki TMMOB‘ye bağlı ÇevreMühendisleri Odası‘ndan (ÇMO) geldi. Yönetmelik değişikliğini değerlendiren ÇMO Genel Başkanı Baran Bozoğlu yönetmeliğin seçim sonrasına ertelenerek hiçbir kuruma sorulmadan çıkarıldığına dikkat çekti. "Üçüncü Havalimanı projesinin yumuşak karnı olan sulak alan sorununu ortadan kaldırmaya çalışıyorlar. Bilim dışı yöntemlerle sulak alanları tasnif edip sorunun etrafından dolaşacaklar" diye konuştu. 
BAŞBAKAN YAKINMIŞTI Başbakan‘ın seçimlerden önce koruma bölgelerinin çokluğundan yakındığını anımsatan Bozoğlu, "Türkiye su fakiri bir ülke ve 2030‘da kişi başına düşen su miktarı daha da düşecek. Sulak alanlar yok olursa içme suyu kaynakları, tarım vebiyoçeşitlilik diye bir şey kalmayacak. 
Kuş göç yollarına zarar vererek yalnızca bölgesel ve ulusal değil evrensel bir hasar yaratacaklar. Bu yönetmeliğin yaratacağı etki 50 yıllık uzun bir süreçte değil, 5-10 yıl içerisinde tüm olumsuzluklarıyla ortaya çıkacaktır" açıklamasını yaptı. İktidarın bilimsel olmayan çevre politikaları yüzünden yaşanan sorunları sıcak geçen mevsimlere attığını ifade edene Bozoğlu, plansızlıktan ve çılgın projelerden vazgeçme çağrısında bulundu. ÇMO‘nun ilerleyen günlerde yönetmelik değişikliğiyle ilgili olarak yargıya başvurması bekleniyor. 
RAMSAR Sözleşmesi olarak da anılan ve özellikle Su Kuşları Yaşama Ortamı Olarak Uluslararası Öneme Sahip Sulak Alanlar Hakkında Sözleşme‘ye 1994‘te imza koyan Türkiye‘nin, sözleşme kapsamında korunan 14 sulak alanı bulunuyor. Manyas, Burdur, Seyfe, Uluabat, Kuyucuk gölleri, Sultan Sazlığı, Göksu, Kızılırmak ve Gediz deltaları, Akyatan ve Yumurtalık lagünleri ile Kızören obruğu, Nemrut Kalderası ve Meke Maarı Türkiye‘nin Ramsar Sözleşmesi‘yle korunan 14 alanını oluşturuyor. Yeni yönetmelikti le bu alanların "Ulusal öneme haiz sulak alan" olarak tescillenip, geri kalan bölgelerin sulak alanlara yaklaşma sınırı ve tampon bölge oluşturmaksızın yapılaşmaya açılmasının önü açılabilecek. Türkiye 300‘iin üzerinde sulak alana p£j sahipken, bu alanların 14‘ü ^ Ramsar Alanı, 135‘i ise uluslararası öneme sahip sulak alan statüsünde. Yönetmelikle birlikte yalnızca Üçüncü Havalimanı proje alanında kalanlar değil, tescil edilmiş 149 sulak alanın haricindeki tüm sulak alanlar da tehlikeye girmiş oldu. 


Okunma Sayısı: 166

Tüm Basında Odamız »

Key Yazılım Çözümleri A.Ş.